Niniejsza Polityka prywatności określa m.in. zasady funkcjonowania Serwisu Usługodawcy, dostęp i zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Klientów. Niniejsza Polityka prywatności jest udostępniana nieodpłatnie na stronie internetowej www.ibrpolska.pl/ Niniejsza dokument jest uzupełnieniem Regulaminu Serwisu z dnia 15.01.2020 r. i winien być interpretowany w zgodzie z jego postanowieniami. Definicje wskazane w Regulaminie stosuje się do tożsamych oznaczeń wskazanych w niniejszej Polityce prywatności.

Podstawę prawną niniejszej Polityki prywatności stanowią:

Niniejsza Polityka prywatności w żaden sposób nie ogranicza ani nie wyłącza praw Klientów wynikających z bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności jej postanowień z powyższymi przepisami, zastosowanie mają w pierwszej kolejności przepisy bezwzględnie wiążące.

Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem info@ibrpolska.pl , oraz korespondencyjnie pod adresem: ul. Paderewskiego 8,
61-770 Poznań Klient zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszej Polityki prywatności.

§1

Serwis oraz świadczenie Usług

  1. Usługodawca za pośrednictwem Serwisu umożliwia korzystanie z jego funkcjonalności, w szczególności z następujących nieodpłatnych Usług, niewymagających posiadania konta:
  2. Formularz zamówienia – usługa jednorazowa rozpoczynająca wraz z przystąpieniem przez Klienta do wypełnienia elektronicznego formularza w celu złożenia oferty związanej z Umową sprzedaży lub Umową o dostarczenie treści cyfrowych obejmującej Produktu bądź Treści cyfrowe dostępne za pośrednictwem Serwisu;
  3. Newsletter – usługa cykliczna rozpoczynająca się wraz z podaniem imienia oraz adresu poczty elektronicznej przez Klienta i kliknięciu w pole „Zapisz się”, umożliwiająca otrzymywanie wiadomości elektronicznych, w tym Informacji handlowych dotyczących działalności Usługodawcy;
  4. Załóż konto – usługa jednorazowa rozpoczynająca się wraz z przesłaniem przez Klienta zgłoszenia założenia Konta w Serwisie, po uprzednim wypełnieniu stosownych pól oraz podaniu danych niezbędnych do założenia Konta, a także po zaakceptowaniu Regulaminu Serwisu.
  5. Korzystanie z Usług wymienionych w §1 ust. 1 jest możliwe po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu Serwisu oraz podaniu odpowiednich danych.
  6. Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  7. Do korzystania z Usług w Serwisie konieczny jest dostęp do sieci Internet oraz posiadanie adresu poczty elektronicznej, natomiast nie jest konieczne spełnienie szczególnych wymagań technicznych poza posiadaniem standardowego systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej.
  8. Dostęp do Serwisu może wiązać się z koniecznością poniesienia opłat, w szczególności uzyskania dostępu do sieci Internet. Wszelkie koszty związane ze spełnieniem wymagań technicznych leżą po stronie Klienta.
  9. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z momentem skorzystania z dowolnej Usługi udostępnionej przez Usługodawcę i po uprzedniej akceptacji Regulaminu Serwisu przez Klienta.
  10. Usługodawca podejmuje działania mające na celu ciągłość funkcjonowania Serwisu. Usługodawca zastrzega jednak, że w funkcjonowaniu Serwisu mogą wystąpić przerwy w celu jego aktualizacji, danych w nim zawartych, naprawienia błędów lub dokonania innych prac technicznych.
  11. Usługodawca zaznacza, iż dostęp do Serwisu lub poszczególnych Usług  może być ograniczony czasowo lub wyłączony ze względu na przyczyny techniczne lub awarie. O każdej przerwie technicznej lub awarii, a także przewidywanym czasie ich trwania, Usługodawca będzie niezwłocznie informował Klientów w sposób zwyczajowo przyjęty. Usługodawca dołoży starań, aby przerwy techniczne były w miarę możliwości przeprowadzane w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej.
  12. Usługodawca nie ma wpływu na treści zamieszczone na stronach internetowych umieszczonych w innych domenach niebędących własnością Usługodawcy, do których hiperłącza zawarto w Serwisie. Usługodawca nie ma wpływu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy będących następstwem wadliwego sprzętu lub oprogramowania Klienta.
  13. Klient zobowiązuje się powstrzymać się od wszelkich działań mogących utrudnić dostęp do Serwisu lub Usług innym Klientom oraz działań zakłócających lub uniemożliwiających funkcjonowanie Serwisu oraz Usług, w szczególności Klient zobowiązuje się nie zakłócać działania systemów komputerowych, serwerów i sieci Usługodawcy.
  14. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Usługodawcy o przypadkach naruszenia jego praw w związku z korzystaniem z Serwisu.
  15. W przypadku stwierdzenia, że Klient dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, albo narusza zasady współżycia społecznego lub godzi w usprawiedliwiony interes Usługodawcy, a w szczególności jego dobre imię, Usługodawca może podjąć wszelkie prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć Klientowi możliwość korzystania z Serwisu. 
  16. Korzystanie z Usług jest nieodpłatne bądź odpłatne. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia opłat od dowolnych Usług świadczonych w ramach Serwisu lub wprowadzenia nowych płatnych Usług, promocji bądź rabatów.
  17. Zakazuje się dostarczania i rozpowszechniania przez Klienta w Serwisie lub za jego pośrednictwem treści bezprawnych. Klient zobowiązuje się do niezamieszczania i nieprzesyłania treści lub odnośników do stron internetowych:
  18. naruszających prawa i dobra osób trzecich,
  19. wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, kulturowej oraz dotyczącej orientacji seksualnej,
  20. propagujących pornografię lub przemoc,
  21. reklamowych,
  22. niezgodnych z zasadami powszechnie przyjętymi w społeczności internetowej.
  23. Klient zobowiązany powstrzymać się od wszelkich działań reklamowych i promocyjnych, jakichkolwiek towarów bądź usług, bez uzyskania pisemnej zgody od Usługodawcy.
  24. Klient może wykorzystywać Usługi dostarczane przez Usługodawcę wyłącznie w celach zgodnych z powszechnie obowiązującym prawem oraz dobrymi obyczajami.
  25. W razie zamieszczenia przez Klienta treści naruszających postanowienia §1 ust. 14 – 16, Usługodawca ma prawo te treści usunąć.
  26. Usługodawca oświadcza, iż komentarze zamieszczane przez Klientów na stronie Serwisu publikowane są automatycznie. Usługodawca nie weryfikuje treści komentarzy w momencie zamieszczania ich przez Klientów, ani w sposób fizyczny, ani za pośrednictwem dedykowanych programów przed ich pojawieniem się na stronie Serwisu bądź na platformie. Usługodawca pozostawia sobie prawo do usunięcia komentarzy jeżeli uzna je obraźliwe, nawołujące do nienawiści, promujące i reklamujące inne produkty i usługi oraz w jakikolwiek sposób naruszające przyjęte zasady współżycia społecznego.

§2

ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY ZA ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE ORAZ WYPOWIEDZENIE UMOWY

  1. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu świadczenia Usług jest zawarta w odpowiednich przepisach, a niniejszego Regulaminu nie należy odczytywać jako udzielającego dodatkowej gwarancji lub rozszerzania praw Klientów ponad wymogi ustawowe. W szczególności zaś Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
  2. treści zamieszczane przez Klienta w Serwisie;
  3. jakiekolwiek szkody powstałe wskutek korzystania ze Serwisu przez Klientów w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem;
  4. treści zamieszczone na stronach internetowych umieszczonych w innych domenach niebędących własnością Usługodawcy, do których hiperłącza zawarto w Serwisie.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie  zobowiązań wynikających z Umowy będące następstwem wadliwego sprzętu lub oprogramowania Klienta.
  6. Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę Klient może składać na adres poczty elektronicznej: ksiegarnia@ibrpolska.pl  lub korespondencyjnie na adres: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego, Paderewskiego 8, 61-770 Poznań.
  7. Usługodawca w celu przyspieszenia procedury rozpatrywania reklamacji zaleca, aby składane reklamacje zawierały co najmniej następujące dane:
  8. oznaczenie Klienta (imię, nazwisko i adres poczty elektronicznej);
  9. przedmiot reklamacji;
  10. okoliczności uzasadniające reklamację.
  11. Wymogi podane w §2 ust. 4 mają jedynie charakter zalecający. Złożenie reklamacji bez zachowania tych wymogów nie wypływa na skuteczność złożonej reklamacji.
  12. Usługodawca rozpatruje reklamację bezzwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
  13. Usługodawca, rozpatrując reklamację, będzie stosować Regulamin Serwisu oraz Politykę prywatności, a także powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  14. Decyzja dotycząca reklamacji zostanie przekazana Klientowi na adres poczty elektronicznej lub korespondencyjnej podany przez niego w reklamacji.
  15. Procedura reklamacyjna wskazane w ust. 3-8 niniejszego paragrafu dotyczy reklamacji związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz Świadczeniem usług drogą elektroniczną w ramach Umowy. Postępowanie reklamacyjne dotyczące Produktów, Treści cyfrowych oraz wykonywania zawartych z Usługodawcą Umów sprzedaży bądź Umów o dostarczenie treści cyfrowych zostało uregulowane w Regulaminie Serwisu.
  16. Klient może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym jednostronnym oświadczeniem woli, na świadczenie wszystkich Usług lub tylko niektórych z nich, poprzez zgłoszenie wysłane pocztą elektroniczną ze stosownym żądaniem na adres Usługodawcy: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego, Paderewskiego 8, 61-770 Poznań.
  17. Wypowiedzenie, o którym mowa w §2 ust. 10 nie jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy sprzedaży bądź Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, na podstawie której Klient nabył Produkty lub uzyskał dostęp do odpłatnej Treści cyfrowej.

§3

Dane osobowe

  1. Do przetwarzania danych osobowych stosuje się przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w związku z przepisami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniami niniejszej Polityki prywatności.
  2. Korzystanie z Usług wymaga udostępnienia przez Klienta informacji z których niektóre mogą stanowić jego dane osobowe lub dane osobowe osób trzecich.
  3. Usługodawca będzie przetwarzał następujące dane osobowe:
  4. Dla Usługi Załóż konto – imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, nazwa przedsiębiorstwa;
  5. Dla Usługi Newsletter – imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej;
  6. Dla Usługi Formularz zamówienia – dane wskazane dla Usługi Załóż konto oraz dodatkowo numer telefonu oraz dane adresowe.
  7. Informacje uzyskiwane od Klienta stanowiące jego dane osobowe są przetwarzane w celu:
  8. Podjęcia niezbędnych czynności przed zawarciem Umowy, Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczenie treści cyfrowych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem oraz dalszej realizacji tych umów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  9. Wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
  10. Przesyłania Informacji handlowych za pośrednictwem Usługi Newsletter przez Usługodawcę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  11. Innych aniżeli wskazanych powyżej wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Usługodawcę lub upoważnione podmioty trzecie, w szczególności w celach:

– rozliczenia świadczeń wynikających z umów zawartych z Klientem,

– ochrony praw osób trzecich,

– zapewnienia bezpieczeństwa, w tym wykrywania zagrożeń,

– dokonywania pomiarów statystycznych,

– dostosowywania treści stron internetowych,

– prowadzenia przez Usługodawcę marketingu bezpośredniego produktów oraz usług,

na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

  1. Podanie danych osobowych przez Klienta jest zawsze dobrowolne, aczkolwiek nieudostępnienie danych wskazanych przez Usługodawcę jako wymaganych, będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umów bądź korzystania z Usług.
  2. Klient ma prawo dostępu do treści udzielonych danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do uzyskania kopii danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. Cofnięcie zgody bądź wyrażenie sprzeciwu następuje poprzez wysłanie stosownej informacji na adres poczty elektronicznej Usługodawcy lub w inny wyraźny sposób dokonany przez Klienta. Nadto Klient ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych go dotyczących, narusza przepisy RODO.
  3. Usługodawca jest Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu RODO w stosunku do danych osobowych przekazanych mu przez Klienta.
  4. Dane udostępniane przez Klienta mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym usługi zapewnienia infrastruktury informatycznej lub też innych podmiotów, z którymi Usługodawca w tym zakresie współpracuje.
  5. Usługodawca udziela informacji o danych osobowych udostępnionych przez Klienta organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
  6. Usługodawca może powierzać do przetwarzania dane osobowe Klienta innym podmiotom, do celów związanych ze świadczeniem Usług i realizacją umów, przy zachowaniu wymogów wynikających z RODO. Wskazane podmioty będą wówczas odbiorcami danych osobowych w rozumieniu RODO.
  7. Klient zobowiązany jest do podawania danych zgodnych z prawdą oraz do niezwłocznej aktualizacji danych w przypadku ich zmiany poprzez skorzystanie z prawa do sprostowania danych.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji Usług lub stosunków prawnych powstałych w wyniku skorzystania z funkcjonalności Serwisu oraz po ich zakończeniu, nie dłużej niż do momentu przedawnienia roszczeń z ich tytułu, a także przez czas trwania usprawiedliwionego celu po stronie Usługodawcy lub do czasu odwołania zgody wyrażonej przez Klienta.
  9. Usługodawca jako Administrator Danych Osobowych dba o ich bezpieczeństwo, w szczególności stosuje zabezpieczenia fizyczne i programowe danych w cel zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieuprawnionych. Do zabezpieczeń tych należą w szczególności:
  10. system bezpieczeństwa transmisji danych – dane Klientów korzystających z Usług, szyfrowane są przy użyciu co najmniej 32-bitowego klucza protokołu SSL
  11. system kontroli dostępu do danych – jedynie Usługodawca, Klient oraz upoważnione przez niego osoby, mają dostęp do danych.

§4

Technologia cookies

  1. Pliki „cookies” są to pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Klienta, służące do identyfikacji przeglądarki Klienta w trakcie korzystania z Serwisów. Za ich pomocą dostarczane są Usługodawcy informacje statystyczne o ruchu Klientów, aktywności Klientów i sposobie korzystania z Serwisu. Pozwalają one na dostosowanie treści i usług do preferencji Klienta.
  2. Usługodawca wykorzystuje w ramach swojego Serwisu technologię plików cookies, local storage lub podobnych, służących do zbierania i przetwarzania danych, w następujących celach:
  3. Bezpieczeństwo i uwierzytelnianie – pliki cookies wykorzystywane są w celach wykrywania i przeciwdziałania zagrożeniom, w tym nieuprawnionemu korzystaniu z Serwisu, a także w celu umożliwienia korzystania z Usług Serwisu, dla których wymagane jest logowanie;
  4. Funkcjonalność – pliki cookies wykorzystywane są w celu zapamiętania wybranych przez Klienta ustawień i personalizację jego interfejsu, np. w zakresie wybranego wyglądu strony, rozmiaru czcionki itp.
  5. Analityka – pliki cookies wykorzystywane są do gromadzenia informacji o sposobie korzystania z Serwisu przez Klientów; w tym celu Serwis wykorzystuje także usługę stron trzecich (np. Google Analytics), dzięki której uzyskuje zanonimizowane raporty o korzystaniu z Serwisu oraz skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych.
  6. Reklama – pliki cookies wykorzystywane są w celu badania wyborów dokonywanych przez Klientów w Serwisie, zainteresowań konkretnymi towarami, usługami lub treściami pochodzącymi od Usługodawcy, w celu zbudowania profilu jego zachowań pozwalającego na lepsze dopasowanie produktów lub treści podczas kolejnych wizyt w Serwisie, a także w celu wyświetlania treści reklamowych pochodzących od Usługodawcy, gdy Klient przegląda inne strony w Internecie; cookies reklamowe wykorzystywane są jedynie dla potrzeb marketingu własnego Usługodawcy, z wyłączeniem podmiotów trzecich, zaś profilowanie opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, lecz nie wywołuje dla Klientów skutków prawnych ani nie wpływa na nich istotnie.
  7. Dane zapisane w plikach cookies, o których mowa w §4 ust. 2 pozyskiwane są  automatycznie, przy czym Klient może, za pomocą ustawień używanej przeglądarki internetowej lub innego oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Klienta urządzeniu telekomunikacyjnym, samodzielnie zarządzać plikami cookies. Klient może zdecydować o zablokowaniu plików cookies bądź wyłączeniu niektórych ich rodzajów, w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Całkowite zablokowanie obsługi plików cookies może powodować niemożność lub trudności w korzystaniu z Serwisu lub poszczególnych jego Usług. Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania Klienta do celów wskazanych w §4 ust. 2 pkt 4), w tym poprzez ustawienia przeglądarki z której korzysta Klient, będzie skutkować dalszym wyświetlaniem reklam Usługodawcy, lecz nie opartych na danych pozyskanych od Klienta na podstawie sposobu korzystania z Serwisu.
  8. Ze względu na różnorodność dostępnych przeglądarek i aplikacji służących do obsługi serwisów internetowych zarządzanie plikami „cookies” w różnych przeglądarkach wygląda inaczej, dlatego przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu zaleca się zaznajomienie ze sposobem zarządzania funkcjami prywatności/ bezpieczeństwa umieszczonymi w menu używanej przez Klienta przeglądarki, oraz skonfigurowania ich w preferowany przez Klienta sposób.
  9. Klient informowany jest o fakcie korzystania przez Usługodawcę z technologii plików cookies po wejściu przez Klienta na stronę główną Serwisu wraz z odesłaniem do niniejszej Polityki prywatności.
  10. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików Cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pliki Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki Cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.

§5

Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany Polityki prywatności. W przypadku takiej zmiany, nowa treść zostanie opublikowana w Serwisie z odpowiednią adnotacją o zmianie. Korzystanie przez Użytkownika z Usług po wprowadzeniu zmian w Polityce prywatności równoznaczne jest z ich akceptacją.
  2. Zmiany dotyczące aktualizacji danych Usługodawcy nie stanowią zmiany Polityki prywatności.
  3. Zmiany wchodzą w życie w terminie 3 dni od daty poinformowania o zmianach w sposób przyjęty w Polityce prywatności.
  4. Prawem właściwym dla oceny skutków prawnych stosowania Polityki prywatności oraz jest prawo polskie.
  5. Jeżeli którekolwiek z postanowień Polityki prywatności zostanie uznana za nieważne na mocy prawomocnego orzeczenia sądu, nie ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień.
  6. Polityka prywatności obowiązuje od dnia 15.01.2020 r.